Tilatessani kukkia, ensin asioin liikkeessä ja sovin silloisen henkilön kanssa siitä millaiset ja minkä kokoiset ne tulevat olemaan, sekä kysyin hinnan. Parin päivän päästä soitin vielä liikkeeseen varmistaakseni määrän ja silloin puhelimessa oli eri henkilö. Vähän jäi vielä sellainen olo, että tajusikohan se nyt...
Tilasin siis hääkimpun, sulhasen vieheen, hiuskukkasen sekä jokaiseen pöytään useamman yksittäisen liljan jossa olisi vähän vihreää. Silloin pöytäkukkasten hinnaksi sanottiin n.8e/3kpl näitä kukkia, (koska oksa liljoja maksaa noin 7e ja siitä saa yleensä noin 3kpl kukkia.) 18kpl niitä siis piti olla. Sen sijaan sain 18kpl kimppuja joissa jokaisessa oli 3-4 liljaa ja sen lisäksi vihreää. Kun näin kukat, ajattelin että ovatpa ne hienot kyllä. Epäilytti kyllä vähän, onko ne juuri ne meidän, mutta päädyin siihen että pakko olla koska kukkakauppa oli aika pieni ja tuskin samoja kukkia olisi monille tulossa...
Sitten kun kassalla kuulin hinnan 237e, ei paljoa naurattanut.. Olin vähän että -"Siis paljonko se oli?" Siitä hinnasta oli jo 100e lahjakortti vähennetty!!!
Siinähän sitten kassalla vaivaantuneena hetken nikottelin ja kiltisti maksoin kukat. Eipä ollut vaan pokkaa alkaa siinä enää valittaa ja perua hommaa, kun kukat oli pakko saada vietyä paikalle heti ja ei olisi varmaan kukkakaupallekaan hyvä homma enää alkaa säätämään uusia kukkia. Sulhanenkin oli ihan järkyttynyt kun soitin hänelle asiasta.
Vika ei ollut siis siinä, etteikö kukat olleet hienoja! Hinta vaan oli reilusti enemmän kuin piti.
Perus kohtaloonsa tyytyvänä suomalaisena, en vaan saanut suutani auki, koska olin niin järkyttynyt.
Nyt arveluttaa; olisikohan pitänyt avautua ja valittaa?
Todella ikävää, että noiden kukkien kanssa kävi noin. Vaikka kuten itsekin sanoit, ne olivat todella kauniit! Mutta kyllä se "väliraha" tuntui varmasti ikävältä maksaa, varsinkin ku se oli sen verran suuri summa.
VastaaPoistaItse olisin varmasti avautunut (ei valittamalla, vaan rakentavasti keskustellen), sillä olen monesta kokemuksesta oppinut että epäselvät asiat on hyvä ottaa esille, muuten ne jää häiritsemään ja pitkään! Olisin varmaan jo puhelimessa varmistellut asiaa kun linjojen päässä oli eri henkilö. Kuuluu vaan mun luonteeseen tollanen varman päälle pelaaminen!:) Toki voithan näin jälkikäteenkin sinne soittaa ja mainita asiasta, mutta epäilen että tuskin enää tässä vaiheessa lähtee rahoja palauttelemaan... Mutta ainakin tulevat morsiamet välttyisivät tältä ikävyydeltä.
Voi ei... kyllä sinun olisi pitänyt jotain sanoa vaikka maksoitkin kukat yms. Minusta olisit jälkikäteen kyllä oikeutettu erotukseen, koska kukkakauppa oli mokannut noin pahasti :S
VastaaPoistaMutta hienot kukat kyllä ^^
Kyllä mä ainakin olisin jotain sanonut, ihan sen takia, että on tiettyyn summaan varautunut ja sitten se ylittyykin monella sadalla. Tietty on varmaan vaikea tuossa vaiheessa alkaa vaatia alkuperäisiä, kun häät on seuraavana päivänä...
VastaaPoistaOlen kyllä vähän huono soittelija.. :D Tietysti voisin laittaa sähköpostia liikkeeseen, ihan vaan siltä varalta, että he eivät toiste mokailisi tuolla tavalla...
VastaaPoistaIhanat kyllä nuo teidän kukat! Harmillinen väärinkäsitys kyllä.
VastaaPoistaniimpä.. :(
VastaaPoistaMä olisin sanonut, ja vaatinut kukat luvatulla hinnalla, koska moka oli kaupan, ei teidän. Kaunis kimppu, tykkään siitä :) Liljat ovat yksiä suosikkejani.
VastaaPoistaNiin, harmittaa ehkä ohuesti sekin etten sanonut mitään! Kuitenkin vähän ehkä jäädyin siinä tilanteessa.. :D Vieläkin tietysti voisin laittaa jotain palautetta asiasta!
VastaaPoistaTodella kauniit kimput sait pöytiisi. Tämä tulee melkein vuoden myöhässä, mutta ehkä siitä on jollekin hyötyä: Lopullinen hinta saa lain mukaan olla korkeintaan 15 % hinta-arviota suurempi.
VastaaPoista